Bendrosios paslaugų teikimo sąlygos
1. Sutarties objektas
1.1. Šia sutartimi UAB „Teledema“ (toliau – Teledema) įsipareigoja Abonentui už užmokestį teikti viešąsias fiksuoto telefono ryšio paslaugas, naudojant interneto prieigą ir duomenų perdavimą ( toliau – Paslaugos ), o Abonentas įsipareigoja naudotis teikiamomis Paslaugomis bei už jas sumokėti šios sutarties nustatyta tvarka. Pagal šią sutartį Teledemos teikiamos Paslaugos yra nurodytos šios sutarties prieduose. Šios sutarties prasme, Paslaugos neapima interneto prieigos ir/ar duomenų perdavimo paslaugų Lietuvos Respublikoje ir/ar užsienyje ( toliau – Interneto paslaugos ) užsakymo, įrengimo ir/ar teikimo. Paslaugoms teikti naudojamas viešasis ryšių tinklas, kurį sudaro Paslaugas gaunantys Teledemos klientai ( toliau – Tinklas ), yra atskirtas nuo Teledemos viešojo judriojo telefono ryšio paslaugoms teikti naudojamo viešojo judriojo ryšio tinklo.
1.2. Abonentui pageidaujant, Teledema teikia papildomas paslaugas. Teledemos teikiamos papildomos paslaugos nurodomos Teledemos tinklalapyje https://www.teledema.lt/telefonijos-paslaugos, informacija apie jas teikiama Teledemos salonuose. Abonento pasirinktos papildomos paslaugos yra nurodytos šios sutarties prieduose. Papildomos paslaugos pradedamos teikti per 2 darbo dienas nuo nustatytos formos raštiško Abonento prašymo gavimo dienos, nebent prašyme nurodyta ankstesnė ar vėlesnė papildomų paslaugų teikimo pradžia. Papildomų paslaugų teikimui, įskaitant atsiskaitymą už jas, bet tuo neapsiribojant, taikomos šios sutarties nuostatos, reglamentuojančios Paslaugų teikimą, nebent aiškiai nurodyta kitaip. Nuoroda į Paslaugas šioje sutartyje taip pat apima ir papildomas paslaugas, nebent aiškiai nurodyta kitaip.
1.3. Pasirašydamos sutartį, Šalys pripažįsta, kad Teledema suteikė, o Abonentas gavo sutarties specialiosiose sąlygose ( toliau - Specialiosios sąlygos ) nurodytą slaptažodį ir telefono numerį. Paslaugos pradedamos teikti nuo Specialiosiose sąlygose nurodytos dienos, jeigu yra tenkinami visi paslaugų teikimo sąlygose ( toliau – Paslaugų teikimo sąlygos ) nustatyti minimalūs reikalavimai. Už paslaugų aktyvavimą Abonentas moka Teledemos mokėjimo plane ir/arba kainoraštyje nustatytus vienkartinius mokesčius, jeigu Šalys raštu nesusitaria kitaip.
1.4. Paslaugų kainos bei kiti mokesčiai skelbiami Teledemos tinklalapyje bei Teledemos salonuose. Paslaugų įkainiai, galiojantys šios sutarties pasirašymo metu, pateikiami Abonentui pasirašant šią sutartį kaip sutarties priedas.
1.5. Paslaugos yra teikiamos naudojant interneto ryšį (Interneto paslaugas), todėl Abonentas galės naudotis Paslaugomis tik tuo atveju, jeigu Abonento Paslaugoms gauti naudojamas įrenginys yra prijungtas prie interneto ir yra užtikrinamas stabilus interneto ryšys (stabilus Interneto paslaugų teikimas). Pasirašydamas šią sutartį Abonentas patvirtina, kad yra susipažinęs ir sutinka su Paslaugų teikimo sąlygomis, o taip pat supranta bei sutinka su tuo, jog tinkamas naudojimasis Paslaugomis ir/ar Paslaugų gavimas bus negalimas, jeigu Paslaugoms gauti naudojamas įrenginys nebus prijungtas prie interneto ir/ar nebus užtikrinamas stabilus interneto ryšys (stabilus Interneto paslaugų teikimas). Teledema neatsako už Paslaugų kokybės trūkumus ar bet kokius sutrikimus, jeigu jie yra sąlygoti Interneto paslaugų sutrikimų, taip pat kitais sutartyje numatytais atvejais. Dėl Interneto paslaugų užsakymo, įrengimo ir/ar naudojimosi jomis patiriamos išlaidos neįskaičiuojamos į Paslaugų kainą ir Abonentas jas apmoka atskirai.
2. Informacija apie abonentą
2.1. Duomenys apie Abonentą pateikiami šios sutarties Specialiosiose sąlygose. Abonentas atsako už jo pateiktos ir Specialiosiose sąlygose nurodytos informacijos tikslumą. Pasikeitus Abonento duomenims, nurodytiems Specialiosiose sąlygose (vardas, pavardė, pavadinimas, kontaktinis, registracijos adresas ar sąskaitų siuntimo adresas, telefono ar fakso numeriai, elektroninis paštas), Abonentas apie tai privalo informuoti Teledemą per 5 darbo dienas, pateikdamas nustatytos formos prašymą.
2.2. Abonentas, sudarydamas šią sutartį, pareiškia, jog sutinka, kad Teledema tvarkytų Abonento asmens duomenis, kurie yra pateikiami sutartyje (Specialiosiose sąlygose ir kituose sutarties prieduose) ar Abonento pateikiami Teledemai kitais būdais. Abonento duomenys tvarkomi siekiant palaikyti ryšius tarp Abonento ir Teledemos, susisiekti su Abonentu, perduoti Abonentui komercinę informaciją, sudaryti sandorius tarp Abonento ir Teledemos. Aiškiai pažymima, jog tiesioginės rinkodaros tikslu duomenys tvarkomi tik gavus išankstinį Abonento sutikimą.
2.3. Abonentas, sudarydamas šią sutartį, pareiškia, jog yra informuotas apie jo teisę: (a) susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis; (b) žinoti, kokiais būdais asmens duomenys yra tvarkomi; (c) reikalauti ištaisyti neteisingus, neišsamius, netikslius asmens duomenis; (d) reikalauti sunaikinti savo asmens duomenis ar sustabdyti savo asmens duomenų tvarkymo veiksmus (išskyrus saugojimą), kai duomenys yra tvarkomi neteisėtai ar nesąžiningai; (e) nesutikti, kad būtų tvarkomi jo asmens duomenys teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka.
2.4. Sutarties sudarymo ir (ar) vykdymo metu Teledema turi teisę rinkti informaciją apie Abonentą (įskaitant asmens kodą) įsiskolinimo valdymo ir mokumo tikrinimo tikslais, kreipiantis į valstybines ir (ar) privačias įstaigas, įmones ar organizacijas.
2.5. Abonentas sutinka, kad Teledema Abonento įsiskolinimo pagal šią sutartį išieškojimui ar valdymui pasitelktų skolų išieškojimo įmones/asmenis, perduotų jiems ir/arba duomenų valdytojams, tvarkantiems jungtines skolininkų duomenų rinkmenas mokumo vertinimo bei įsiskolinimo valdymo tikslu, Abonento duomenis (įskaitant ir asmens kodą) ir įsipareigoja padengti visas su tokiu išieškojimu susijusias išlaidas.
2.6. Abonentas turi teisę prašyti, kad jo duomenys (vardas, pavardė, telefono numeris ir adresas arba adreso dalis, jei Abonentas yra fizinis asmuo) būtų įrašyti į viešuosius spausdintus ir/ar elektroninius abonentų sąrašus.
3. Teledemos įsipareigojimai
3.1. Teledema užtikrina, kad visą parą teikiamos Paslaugos atitiktų Paslaugų teikimo sąlygose nurodytus Paslaugų kokybės lygio reikalavimus bei Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus kokybės reikalavimus.
3.2. Paslaugos gali būti teikiamos bet kurioje vietoje, kurioje Abonentas naudojasi Interneto paslaugomis ir yra tenkinamos šios sąlygos:
3.2.1. Abonentas gali savo Paslaugoms gauti naudojamą galinį įrenginį prijungti prie Interneto paslaugų.
3.2.2. Interneto paslaugos atitinka Minimalius reikalavimus:
3.2.2.1. minimali užtikrinama duomenų perdavimo ir priėmimo sparta Abonentui suteiktos prieigos tinkle bei jungiantis į kitus tinklus, su kuriais Abonento prieigos tinklas yra tiesiogiai sujungtas Lietuvoje – ne mažiau kaip 64 Kbps;
3.2.2.2. minimali užtikrinama duomenų perdavimo ir priėmimo sparta Abonentui suteiktos prieigos tinkle bei jungiantis į kitus tinklus, su kuriais Abonento prieigos tinklas yra tiesiogiai sujungtas užsienyje – ne mažiau kaip 64 Kbps.
3.2.3. Pažymėtina, jog tai, ar interneto paslaugos atitinka minimalius reikalavimus, yra individualiai nustatoma prieš sudarant Paslaugų teikimo sutartį.
3.2.4. Interneto paslaugas Abonentui teikiantis subjektas nėra nustatęs tokių Minimaliuose reikalavimuose neapibrėžtų Interneto paslaugų parametrų, dėl kurių Paslaugų teikimas yra negalimas arba yra apsunkintas.
3.3. Teledema įsipareigoja pradėti teikti Paslaugas nuo sutarties prieduose nurodomos Paslaugų teikimo pradžios datos. Teledema turi teisę neteikti Abonentui Paslaugų, arba pradėti jas teikti vėliau, jei Abonentas nurodė neteisingus duomenis ir tai turi esminės reikšmės sutarties vykdymui, taip pat kai Abonentas nevykdo šioje sutartyje nustatytų savo įsipareigojimų ir tai turi esminės reikšmės sutarties vykdymui arba kitais Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais atvejais.
3.4. Teledema užtikrina nemokamą ryšį su specialiosiomis tarnybomis (gaisrine, policija, greitąja medicinos pagalba) telefono numeriais 011, 022, 033, 112, o taip pat skambinant Teledemos abonentų informavimo telefonu 117. Teledema teikia pagalbą Abonentui Paslaugų klausimais nemokamu telefonu 117.
3.5. Teledema užtikrina ryšio slaptumą pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, tačiau neatsako už informacijos apie pokalbius slaptumą siunčiant detalizuotas sąskaitas paštu ar elektroniniu paštu.
3.6. Teledema įsipareigoja informuoti Abonentą apie naujas teikiamas Paslaugas bei pasikeitimus Tinkle, kurie gali daryti įtaką teikiamų Paslaugų kokybei.
3.7. Teledema siūlomus mokėjimo planus ir jų pakeitimus skelbia savo tinklalapyje https://www.teledema.lt/telefonijos-paslaugos.
3.8. Teledema stengsis Paslaugų teikimui reikalingos įrangos profilaktikos darbus atlikti mažiausios Tinklo apkrovos valandomis. Paslaugų teikimo sutrikimai šalinami nedelsiant, bet ne ilgiau nei per 2 darbo dienas nuo šių sutrikimų atsiradimo ar sužinojimo apie juos dienos. Teledema informuoja Abonentą apie laikiną Paslaugų teikimo sustabdymą dėl remonto ar profilaktikos darbų.
3.9. Teledema neatsako dėl jos valioje nesančių veiksnių (elektros linijų avarijos, žaibų pasekmės, gaisrai, potvyniai, streikai, karo veiksmai, teroro aktai, valstybės valdymo institucijų veiksmai ir kita nenugalima jėga) sukeltų Paslaugų sutrikimų.
3.10. Jei dėl Teledemos kaltės nebuvo galima naudotis teikiamomis Paslaugomis, tai už šį laikotarpį atitinkama mokesčio dalis neimama, Abonentui pateikus Teledemai pagrįstą rašytinį prašymą. Jei dėl Teledemos kaltės nebuvo galima naudotis teikiamomis Paslaugomis, Teledema taip pat įsipareigoja atlyginti Abonentui tiesioginius nuostolius (išlaidas), kilusius dėl negalėjimo naudotis teikiamomis Paslaugomis, pagrįstus tinkamais rašytiniais įrodymais (pavyzdžiui, fiskaliniai kvitai, kasos pajamų orderiai, kiti dokumentai, patvirtinantys atitinkamų išlaidų patyrimą ir pan.). Teledema neatsako už netiesioginius nuostolius (neįvykę sandoriai su trečiąja šalimi, gamybos nuostoliai, negautas pelnas, kitos negautos pajamos ir t.t.).
3.11. Teledema neatsako už ryšį ir jo kokybę, Abonentui naudojant Lietuvos Respublikos teisės aktų ar Teledemos reikalavimų neatitinkančius telefono aparatus ar kitą įrangą.
4. Teledemos teisės
4.1. Teledema turi teisę keisti Paslaugų kainas, tarifus, atsiskaitymų struktūrą, Paslaugas ir apmokėjimo tvarką, apie tai prieš 1 mėnesį informuodama Abonentą. Tuo atveju, jei tokie pasikeitimai, įskaitant ir kainų padidinimo atvejį, blogina Abonento padėtį lyginant su pradiniais įsipareigojimais, , Abonentas per 1 mėnesį turi teisę pranešti apie nesutikimą naudotis paslaugomis ir nutraukti sutartį vienašališkai, nesilaikydamas nustatyto sutarties minimalaus termino ir nemokėdamas sumų, nurodytų sutarties 9.8 punkte.. Tačiau tokiu atveju Abonentas privalo įvykdyti įpareigojimus, nurodytus sutarties 9.9 punkte. Paslaugos kainos padidinimu nėra laikomas Abonentui išrašomos sąskaitos galutinės sumos padidėjimas, atsirandantis dėl įstatymais ar tarptautiniais teisės aktais nustatytų mokesčių tarifų padidinimo, bazinės valiutos pasikeitimo ar bazinės valiutos ir euro santykio pasikeitimo.
4.2. Šalys susitaria, kad Abonentui gavus iš Teledemos pranešimą apie ryšio Paslaugų įkainių padidinimą ir iki naujų Paslaugų įkainių įsigaliojimo dienos nepranešus Teledemai apie savo nesutikimą naudotis Paslaugomis įsigaliojus naujiems Paslaugų tarifams, yra laikoma, kad Abonentas sutinka naudotis Paslaugomis įsigaliojus naujiems Paslaugų tarifams tokiomis pačiomis sąlygomis, kaip numatyta šioje sutartyje.
4.3. Teledema turi teisę perleisti savo teises ir pareigas pagal šią sutartį ir jos teisių perėmėjas turi teisę vienašališkai tiek, kiek tai neprieštarauja teisiniams reikalavimams, pakeisti sutarties sąlygas, įskaitant mokėjimo planus, kitus sutarties priedus. Teledema garantuoja, jog tokiu atveju Abonentui šia sutartimi teikiamos garantijos nesumažės.
4.4. Teledeema turi teisę apriboti Paslaugų teikimą, jei:
4.4.1. Abonentas laiku bei nustatyta tvarka nesumokėjo už suteiktas paslaugas.
4.4.2. Abonentas ne laiku ar pažeisdamas nustatytą tvarką pateikė informaciją apie jo vardo, pavardės, pavadinimo, registracijos, buveinės adreso ar sąskaitų siuntimo adreso, telefono ar fakso numerio pasikeitimus, kitų kontaktinių duomenų pasikeitimus, jei tai turi esminės reikšmės tinkamam Sutarties vykdymui.
4.4.3. Dėl Abonento veiksmų kyla grėsmė viešųjų ryšių tinklų ir/ar viešųjų elektroninių ryšių paslaugų saugumui ar vientisumui.
4.4.4. Abonentas pažeidė šios sutarties 5.5 ir/ar 5.6. ir/ar 5.10 punktus.
4.4.5. Abonentas pažeidė kitas sutarties nuostatas, kurios turi esminės reikšmės tinkamam Sutarties vykdymui .
4.4.6. Yra kitos sutartyje ir/ar jos prieduose nustatytos aplinkybės, suteikiančios Teledemai teisę apriboti Paslaugų teikimą.
4.5. Apribojus Paslaugų teikimą, Teledema nedelsiant informuoja Abonentą pastarojo sutartyje nurodytu elektroninio pašto adresu apie Paslaugų teikimo apribojimo priežastį. Apribojus Paslaugų teikimą, Abonentas turi teisę skambinti nemokamu abonentų aptarnavimo telefonu 117, pagalbos tarnybų numeriais ir priimti nemokamus skambučius. Paslaugų apribojimas neatleidžia Abonento nuo abonentinio mokesčio ir/arba minimalaus mėnesinio mokesčio (pagal pasirinktas Paslaugų teikimo sąlygas) mokėjimo.
4.6. Teledema turi teisę nutraukti Paslaugų tiekimą, jeigu per 30 dienų nuo pranešimo apie Paslaugų apribojimą dienos, Abonentas nepašalina sutarties pažeidimų. Tokie Abonento veiksmai bus laikomi esminiu sutarties pažeidimu. Tokiu atveju Teledema taip pat turi teisę nutraukti šią sutartį 9.7 punkte nustatyta tvarka.
4.7. Jeigu dėl Abonento veiksmų kyla grėsmė viešųjų ryšių tinklui ir/ar viešųjų elektroninių ryšių paslaugų saugumui ir vientisumui, Teledema turi teisę nedelsiant nutraukti Paslaugų teikimą Abonentui (prieš tai neapribojus Paslaugų teikimo). Tokie Abonento veiksmai bus laikomi esminiu sutarties pažeidimu. Tokiu atveju Teledema taip pat turi teisę nutraukti šią sutartį 9.7 punkte nustatyta tvarka.
4.8. Paslaugų teikimas gali būti nutraukiamas blokuojant įrangą, galimybę prisijungti prie Tinklo Abonentui suteiktu slaptažodžiu ar kitu Teledemos pasirinktu būdu. Paslaugų nutraukimo laikotarpis į naudojimosi Paslaugomis terminą neįskaičiuojamas. Paslaugų teikimo nutraukimo atveju, Teledemos Paslaugų teikimas Abonentui yra visiškai nutraukiamas (blokuojami visi įeinantys ir išeinantys skambučiai ir kt.).
4.9. Išnykus aplinkybėms, suteikiančioms teisę Teledemai apriboti ar nutraukti Paslaugų teikimą ir jeigu sutartis Teledemos iniciatyva nėra nutraukiama, Paslaugų teikimas atnaujinamas ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo informacijos apie tokių aplinkybių išnykimą gavimo dienos. Abonentas turi apmokėti sąskaitą, Sutarties tarifų priede nustatytą paslaugų atblokavimo ir/ar pakartotinio įjungimo mokestį ir, Teledemai pareikalavus, avansu sumokėti už Paslaugas.
4.10. Išimtiniais atvejais, kaip tą numato Lietuvos Respublikos teisės aktai, Teledema turi teisę pakeisti Abonento telefono numerį, įspėjus Abonentą apie tai nemažiau kaip prieš 30 dienų. Abonento prašymu telefono numeris keičiamas tik, jeigu tam yra pagrįstų priežasčių ir jeigu Teledema turi technines galimybes pakeisti telefono numerį.
4.11. Teledema turi teisę reikalauti nustatyto dydžio užstato (depozito) Abonentui anksčiau mokėjimo terminų išnaudojus kredito limitą. Abonentui neatsiskaičius per sutartyje numatytą laikotarpį, Teledema užstatą (depozitą) panaudoja užskaityti Abonento įsiskolinimui. Šalys susitaria, jog Teledema turi teisę reikalauti sumokėti užstatą (depozitą), Abonentą informuojant pastarojo Sutartyje nurodytu elektroninio pašto adresu, telefonu ar laišku. Užstatas (depozitas) sumokamas iki Teledemos pranešime nurodytos datos. Abonentui nustatytais terminais nesumokėjus užstato (depozito), Teledema turi teisę apriboti Paslaugų teikimą.
4.12. Teledema turi teisę imtis neatidėliotinų priemonių, įskaitant Paslaugų teikimo Abonentui apribojimą, reaguodama į saugumo incidentus arba grėsmes viešųjų ryšių tinklų ar viešųjų elektroninių ryšių paslaugų saugumui ir vientisumui.
5. Abonento įsipareigojimai
5.1. Abonentas įsipareigoja laiku bei nustatyta tvarka mokėti už Teledemos suteiktas Paslaugas pagal šią ir kitas su Abonentu sudarytas sutartis, atitinkamo mokėjimo plano minimalų prakalbamą ar kitus sutartyje nustatytus mokesčius, įskaitant:
5.1.1. Abonentinį mokestį arba minimalų paslaugos mokestį (pagal mokėjimo planą).
5.1.2. Už išeinančius ir peradresuotus skambučius.
5.1.3. Už įeinančius skambučius, kai tokia pareiga yra numatyta šioje sutartyje ar jos prieduose.
5.1.4. Už kitas papildomas Abonento užsakytas mokamas paslaugas, jeigu tokios paslaugos yra suteikiamos.
5.1.5. Užstatą (depozitą) ar išankstinį (avansinį) apmokėjimą.
5.1.6. Šios sutarties 4.9 p. nustatytą pakartotinio įjungimo mokestį.
5.1.7. Mokesčius už Teledemos Abonentui suteiktą įrangą.
5.1.8. Sujungimo mokestį.
5.1.9. Kitus Teledemos nustatytus mokesčius.
5.2. Abonentas įsipareigoja naudotis pagal šią sutartį teikiamomis Teledemos Paslaugomis visą Specialiosiose sutarties sąlygose nustatytą naudojimosi Paslaugomis terminą, kai toks yra nustatytas. Jei sutartis nutraukiama anksčiau nurodyto termino Teledemos iniciatyva Abonentui pažeidus šią sutartį ir/arba Abonento iniciatyva dėl Teledemos esminio sutarties pažeidimo, Abonentas privalo įvykdyti įpareigojimus, nustatytus sutarties 9.8 ir (ar) 9.9 punktuose ir sumokėti Teledemai juose nurodytas sumas iki Teledemos pateiktoje sąskaitoje nurodytos dienos.
5.3. Abonentas įsipareigoja naudoti tik techniškai tvarkingą Paslaugų gavimo įrangą (įskaitant telefono aparatus), laikytis įrangos naudojimo instrukcijų bei kitų reikalavimų, neatlikti veiksmų, kurie sukeltų pavojų ar darytų žalą viešojo ryšio tinklui ar įrangai, naudotis Paslaugomis nepažeidžiant trečiųjų asmenų teisėtų interesų bei padengti visus dėl šios pareigos pažeidimo atsiradusius nuostolius. Duomenų perdavimo techninė ir programinė įranga turi atitikti Lietuvos Respublikoje galiojančias normas.
5.4. Esant ryšio sutrikimams, Abonentas turi pranešti apie tai paskambinęs nemokamu trumpuoju telefono numeriu 119.
5.5. Abonentas įsipareigoja nenukreipti jokių trečiųjų asmenų, Lietuvos tinklų ir (arba) Tarptautinių tinklų balso, kitų duomenų ar fakso srautų į Tinklą arba per Tinklą į kitus Lietuvos tinklus ir (arba) tarptautinius tinklus, nurodant, kad srautas buvo originuotas (inicijuotas) Abonento.
5.6. Abonentas, perdavęs ar kitaip suteikęs (įskaitant slaptažodžio praradimą ne dėl Abonento kaltės) tretiesiems asmenims teisę naudotis slaptažodžiu ar Paslaugomis, yra tiesiogiai atsakingas prieš Teledemą už visas su tuo susijusias pasekmes (atsiskaitymą už Paslaugas, šios sutarties nuostatų laikymąsi ir pan.). Abonentas patvirtina, jog supranta, kad Abonento vardu Paslaugomis gali naudotis bet kuris asmuo žinantis Abonentui suteiktą telefono numerį ir slaptažodį, todėl Abonentas įsipareigoja rūpestingai saugoti slaptažodį nuo neteisėto atskleidimo. Praradęs slaptažodį, Abonentas turi nedelsiant apie tai informuoti Teledemą telefono numeriu 117, kad būtų užblokuoti išeinantys skambučiai. Abonentas patvirtina, jog supranta, kad Teledemai užblokavus išeinančius skambučius ir/ar kitas Paslaugas, Abonentas tokiomis Paslaugomis negalės naudotis jokiuose įrenginiuose skirtuose naudotis Paslaugomis. Išeinančių skambučių paslaugos teikimas atnaujinamas po to, kai Abonentui išduodamas naujas slaptažodis.
5.7. Abonentas supranta, jog Teledema nėra ir nebus atsakinga už trečiųjų asmenų teikiamas paslaugas, kurias, naudodamasis Paslaugomis, užsako, įsigyja ar kitaip naudoja Abonentas. Teledema neatsako už šių paslaugų kokybę, jų kainą ar tiekimo sąlygas, Abonentas pats atsako už tas sąlygas, kuriomis naudojasi trečiųjų asmenų teikiamomis paslaugomis. Teledema neprisiima jokios atsakomybės dėl trečiųjų asmenų teikiamų paslaugų.
5.8. Jeigu Paslaugų teikimui ir gavimui Abonento valdomoje vietoje (gyvenamojoje ar negyvenamojo patalpoje, žemės sklype ir pan.) ir/ar Abonento Paslaugoms gauti naudojamame įrenginyje būtina įrengti tam tikrą techninę ir/ar programinę įrangą ir Šalys susitaria, kad atitinkamą techninę ir/ar programinę įrangą įrengs Teledema, Abonentas įsipareigoja sudaryti tinkamas sąlygas tokios techninės ir/ar programinės įrangos įdiegimui. Abonentui nesudarius sąlygų techninės ir/ar programinės įrangos įdiegimui, Paslaugų teikimo pradžios diena nukeliama tokiam laikotarpiui, kurį nebuvo sudarytos sąlygos techninės ir/ar programinės įrangos įrengimui. Techninės ir/ar programinės įrangos įrengimui reikalingų sąlygų nesudarymas laikomas esminiu šios Sutarties pažeidimu.
5.9. Abonentas privalo sudaryti tinkamas ir saugias sąlygas Teledemos atstovams Teledemos darbo laiku prižiūrėti, keisti ir/ar išmontuoti, įdiegti, išdiegti, aptarnauti, atlikti kitus darbus, susijusius su Teledemos technine ir/ar programine įranga, kuri reikalinga Paslaugoms teikti ir/ar gauti ir kuri yra Abonento valdomoje vietoje (gyvenamojoje ar negyvenamojo patalpoje, žemės sklype ir pan.).
5.10. Abonentas įsipareigoja neteikti pagal šią sutartį gaunamų Paslaugų tretiesiems asmenims. Šią nuostatą pažeidęs Abonentas turi sumokėti Teledemai baudą, lygią tretiesiems asmenims be Teledemos sutikimo suteiktų Paslaugų vertei ir atlyginti visus Teledemos nuostolius, susijusius su šios nuostatos pažeidimu, kiek jų nepadengia sumokėta bauda.
6. Abonento teisės
6.1. Abonentas turi teisę gauti nemokamą įeinantį telefono ryšį Teledemos tinkle bei naudotis kitomis nemokamomis Paslaugomis ir gauti tas Paslaugas, už kurias Abonentas moka ir kurių neginčija, išskyrus atvejus, kai Paslaugų teikimas yra apribotas ar nutrauktas arba Abonentas tris ar daugiau kartų per paskutinius 12 (dvylika) mėnesių ženkliai, t. y. daugiau nei 14 kalendorinių dienų, vėlavo atsiskaityti už paslaugas arba už jas neatsiskaitė arba naudojo Paslaugas veiklai, kuri prieštarauja LR teisės aktams. Jei Abonentas teisės aktų nustatyta tvarka ginčija sąskaitą už Paslaugas, Abonentas turi teisę gauti nemokamą įeinantį telefono ryšį Teledemos tinkle bei naudotis kitomis nemokamomis Paslaugomis ir, kiek techniškai įmanoma, gauti tas Paslaugas, už kurias Abonentas moka ir kurių neginčija, išskyrus atvejus, kai Abonentas tris ar daugiau kartų per paskutinius 12 mėnesių ženkliai, t. y. daugiau nei 14 kalendorinių dienų, vėlavo atsiskaityti už Paslaugas.
6.2. Abonentas turi teisę naudotis kitomis paslaugomis Teledemos nustatyta tvarka, kuri nustatoma Abonento ir Teledemos atskirai sudaromuose dokumentuose arba Teledemos tinklalapyje.
6.3. Abonentas turi teisę pasirinkti mokėjimo už Paslaugas planą iš Teledemos siūlomų variantų. Pasirinktas planas yra nurodomas sutarties Specialiosiose sąlygose.
6.4. Abonentas turi teisę gauti informaciją apie Paslaugas bei informaciją apie Paslaugų kainas Teledemos salonuose, Teledemos tinklalapyje arba Teledemos nemokamu telefonu 117.
6.5. Abonentas turi teisę pateikti Teledemai rašytinius pareiškimus, pasiūlymus ir pretenzijas. Pretenzija dėl sąskaitoje nurodytų sumų gali būti pareiškiama per 3 (tris) mėnesius nuo ataskaitinio laikotarpio, už kurį pateikiama sąskaita, pabaigos. Pretenzijų pateikimo tikslais laikoma, kad Abonento naudojantis Paslaugomis užsakytos trečiųjų asmenų paslaugos buvo suteiktos tą ataskaitinį laikotarpį, už kurį pateikiamoje sąskaitoje yra įtraukti atitinkami mokesčiai.
6.6. Abonentas turi teisę savo nuožiūra pasirinkti bet kurį Teledemos internetiniame puslapyje nurodytą mokėjimo būdą.
6.7. Abonentas turi teisę sumokėti už Paslaugas iš anksto.
6.8. Abonentas turi teisę į tiesioginių nuostolių atlyginimą, kurie atsirado dėl Paslaugų sutrikimų Lietuvos Respublikoje (negautų ir nekokybiškų Paslaugų), jei tokie nuostoliai atsirado dėl Teledemos kaltės. Tokiu atveju Abonentas turi kreiptis į Teledemą ir pateikti įrodymus, kurie pagrindžia jo reikalavimą (pavyzdžiui, fiskaliniai kvitai, kasos pajamų orderiai, kiti dokumentai, patvirtinantys atitinkamų išlaidų patyrimą ir pan.). Teledema neatsako už Paslaugų kokybę ir jų prieinamumą kai Paslaugoms gauti naudojami telefono aparatai ar kiti galiniai įrenginiai, kurie buvo įsigyti ne iš Teledemos, užsienyje ir/ar skirti ne Lietuvos rinkai. Abonentas, naudodamas tokį telefono aparatą ar kitą galinį įrenginį, prisiima riziką bei atsakomybę dėl tinkamo jų veikimo.
6.9. Abonentas, neturintis įsiskolinimo Teledemai, pateikdamas specialios formos rašytinį prašymą, turi teisę laikinai atsisakyti Paslaugų iki 6 mėnesių per visą sutarties galiojimo laikotarpį išsaugant telefono numerį. Laikinai atsisakyti Paslaugų Abonentas gali tik praėjus 6 mėnesiams nuo sutarties sudarymo. Laikino paslaugų atsisakymo terminas neįskaičiuojamas į minimalų naudojimosi Paslaugomis terminą. Už Paslaugų teikimo atnaujinimą imamams mokėjimo plane nustatytas mokestis.
6.10. Abonentas neatsako už savo sutartinių įsipareigojimų nevykdymą, jeigu tai lemia nenugalimosios jėgos aplinkybės.
6.11. Abonentas turi teisę, pateikdamas specialios formos rašytinį prašymą Teledemai, perkelti savo telefono numerį į Tinklą iš kitų fiksuoto telefono ryšio operatorių tinklų. Teledema neapmokestina numerio perkėlimo į Tinklą iš kitų fiksuoto telefono ryšio operatorių tinklų. Abonentas, perkeldamas telefono numerį iš Tinklo į kitų operatorių tinklus, įsipareigoja visiškai atsiskaityti su Teledema pagal šią sutartį.
6.12. Neįgalus Abonentas turi teisę prašyti Teledemos teikti jam informaciją apie neįgaliems abonentams skirtus produktus ir paslaugas. Ši informacija teikiama nemokamai.
6.13. Abonentas turi ir kitas Lietuvos Respublikos teisės aktų numatytas teises.
7. Kredito limitas
7.1. Abonentui suteikiamo kredito limito (maksimali suma, kurios neviršijus galima naudotis Paslaugomis be išankstinio apmokėjimo per atitinkamą ataskaitinį laikotarpį) mėnesinis dydis nurodomas Specialiosiose sąlygose ir/ar šios sutarties prieduose (sutartyje bei bet kuriuose kituose su sutartimi susijusiuose dokumentuose gali būti naudojama tiek „kredito limito“, tiek „pokalbių limito“ sąvoka – abi šios formuluotės turi tą pačią aukščiau apibūdintą reikšmę). Kredito limitas gali būti keičiamas priklausomai nuo Abonento turimų telefono numerių skaičiaus, vartojimo ypatumų bei kitų pagrįstų priežasčių. Abonentui-vartotojui kredito limitas gali būti didinamas tik gavus jo sutikimą. Abonentas -vartotojas turi teisę pasirinkti mažesnį kredito limitą (pasirenkamas kredito limitas negali būti mažesnis už mokėjimo plano minimalų mokestį pridėjus mokesčius už papildomas paslaugas, jeigu Abonentas jas yra užsisakęs) raštu pateikdamas Teledemai nustatytos formos prašymą.
7.2. Abonentas turi teisę sužinoti Paslaugų kredito limito likutį nemokamu telefonu 117.
7.3. Išnaudojus 75 procentus suteikto kredito limito, Abonentas apie tai informuojamas elektroniniu paštu arba SMS žinute, jeigu Abonentas yra nurodęs Teledemai savo kontaktinį viešojo judriojo telefono ryšio numerį.
7.4. Abonentui išnaudojus jam suteiktą Paslaugų teikimo kreditan limitą, Teledema apriboja Paslaugų teikimą. Abonentas sutinka, jog tuo atveju, jeigu kredito limitas išnaudojamas pokalbio ar duomenų siuntimo metu, pokalbis ar duomenų siuntimas nutraukiamas tik esant techninėms galimybėms, tačiau pasibaigus pokalbiui ar duomenų siuntimui Teledema įsipareigoja nedelsiant apriboti Paslaugų teikimą. Abonentui – vartotojui paslaugų teikimas yra apribojamas iš karto..
7.5. Visas sumas už suteiktas Paslaugas iki Paslaugų teikimo apribojimo arba iki momento, nuo kurio Teledema privalėjo apriboti Paslaugų teikimą, apmoka Abonentas.
7.6. Tuo atveju, jei Paslaugų kredito limitas nenustatomas, Abonentui pageidaujant, Teledema nemokamai informuoja Abonentą apie neįprastą ar labai intensyvų naudojimąsi Paslaugomis.
7.7. Teledema turi teisę nesuteikti Paslaugų kredito limito, jį sumažinti ar pareikalauti iš Abonento išankstinio mokesčio už Paslaugas, jei Abonentas yra įsiskolinęs Teledemai už pagal šią sutartį suteiktas Paslaugas.
8. Atiskaitymas už suteiktas paslaugas
8.1. Jei Abonentui pagal Specialiosiose sąlygose nurodytą mokėjimo planą per atitinkamą ataskaitinį laikotarpį yra suteikiamas tam tikras minučių skaičius, neišnaudotos minutės į kitą ataskaitinį laikotarpį nėra perkeliamos.
8.2. Ataskaitinis laikotarpis, už kurio metu suteiktas Paslaugas skaičiuojamas mokestis, nurodytas Specialiosiose sąlygose. Teledema pateikia sąskaitą už ataskaitinį laikotarpį Teledemos suteiktas Paslaugas per 10 dienų po ataskaitinio laikotarpio pabaigos. Mokesčiai už Abonento užsakytas trečiųjų asmenų paslaugas įtraukiami į sąskaitas ne vėliau kaip per 3 (tris) mėnesius nuo ataskaitinio laikotarpio pabaigos. Sąskaitos už suteiktas Paslaugas gali būti pateikiamos Specialiosiose sąlygose nurodytu būdu.
8.3. Kas mėnesį už naudojimąsi Paslaugomis Abonentas, ne vėliau kaip per 30 dienų po ataskaitinio laikotarpio pabaigos, privalo atsiskaityti su Teledema pagal pateiktas sąskaitas. Jeigu Abonentas naudojasi ir kitomis Teledemos paslaugomis, už visas ar dalį paslaugų gali būti išrašoma bendra sąskaita. Negavęs sąskaitos likus 10 dienų iki atsiskaitymo termino už praėjusį ataskaitinį laikotarpį pabaigos, Abonentas privalo pasiteirauti dėl jos paskambinęs Teledemos nemokamu telefonu 117 ir sumokėti už suteiktas Paslaugas. Sąskaitos negavimas nėra pagrindas nemokėti už Paslaugas.
8.4. Abonentas įsipareigoja, ne vėliau kaip iki sąskaitoje nurodytos datos, sumokėti Teledemai pagal pateiktas sąskaitas už įsigytas prekes (galinio ryšio įrenginius ir pan.).
8.5. Teledema turi teisę reikalauti išankstinio apmokėjimo ar kitokio prievolių įvykdymo užtikrinimo (užstato) už papildomas paslaugas, kai:
8.5.1. Abonentas yra užsienio juridinis asmuo ar nėra nuolatinis Lietuvos Respublikos gyventojas.
8.5.2. Abonentas yra įsiskolinęs Teledemai pagal šią arba kitas sutartis arba viršija sutartyje nustatytą Paslaugų kredito limitą.
8.5.3. Abonentas du ar daugiau kartų per metus, skaičiuojant nuo pirmojo vėlavimo dienos, vėlavo apmokėti jam pateiktas sąskaitas ar neįvykdė bent vieno šia sutartimi prisiimto įsipareigojimo.
8.5.4. Yra kito pagrindo manyti, kad Abonentas nevykdys savo piniginių prievolių pagal šią sutartį.
8.6. Užstatą (depozitą) bei avansinius mokėjimus Abonentas sumoka iki atitinkamame Teledemai pranešime nurodytos datos. Jeigu užstatą (depozitą) ar avansinį mokėjimą būtina mokėti sudarant sutartį, šias sumas Abonentas įsipareigoja sumokėti sutarties sudarymo dieną.
8.7. Praleidęs mokėjimo terminus, Abonentas, Teledemos reikalavimu, sumoka delspinigius po 0,02 % už kiekvieną pradelstą dieną, skaičiuojant nuo visos įsiskolinimo sumos.
8.8. Visi mokėjimai laikomi atliktais, kai Abonentas pateikia Teledemos apmokėjimą įrodantį dokumentą arba nuo pinigų įskaitymo į Teledemos sąskaitą dienos.
8.9. Abonento prašymu, Teledemos įsipareigoja pateikti sąskaitos išklotinę su detalizuotais sąskaitos duomenimis. Už sąskaitos išklotinės pateikimą imamas Teledemos mokėjimo plane ir/arba kainoraštyje nustatytas mokestis.
8.10. Nepaisant to, kaip bus nurodyta Abonento, visi Abonento mokėjimai bus paskirstomi šia tvarka: Teledema pirmiausia Abonento mokėjimą skiria atlyginti turėtoms išlaidoms, susijusioms su reikalavimo įvykdyti prievolę pareiškimu, vėliau – sumokėtoms palūkanoms, paskaičiuotoms iki Abonento mokėjimo gavimo dienos, vėliau – netesyboms mokėti, vėliau – pagrindinei prievolei įvykdyti. Jeigu Abonentas turi kelias skolas, įskaitant ir skolas pagal kitas sutartis, visi jo mokėjimai bus paskirstomi Teledemos nuožiūra, pirmenybę teikiant seniausiems Abonento įsiskolinimams. Tačiau Teledema neturi teisės dengti Abonento įmokomis įsiskolinimo, jei Abonentas šį įsiskolinimą ginčija teisės aktų ar šios sutarties nustatyta tvarka, kol bus išspręstas ginčas.
9. Sutarties galiojimas ir nutraukimas
9.1. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja neterminuotai. Sutarties prieduose gali būti nurodytas minimalus naudojimosi Paslaugomis terminas.
9.2. Stabilios ir Minimalius reikalavimus bei kitus šioje sutartyje nustatytus reikalavimus atitinkančios interneto prieigos neturėjimas, kiti Interneto paslaugų sutrikimai, slaptažodžio, ar telefono aparato praradimo ar sugadinimo faktas neatleidžia Abonento nuo šios sutarties vykdymo.
9.3. Abonentas turi teisę nutraukti šią sutartį praėjus Specialiosiose sąlygose nustatytam minimaliam naudojimosi Paslaugomis terminui. Abonentas, norėdamas nutraukti šią sutartį, privalo pranešti apie tai Teledemai raštu, nurodydamas sutarties nutraukimo datą, ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki planuojamo sutarties nutraukimo.
9.4. Jei minimalus naudojimosi Paslaugomis terminas nenustatytas, Abonentas turi teisę bet kada nutraukti sutartį, pranešdamas apie tai Teledemai raštu, ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki planuojamo sutarties nutraukimo.
9.5. Teledemai iš esmės nevykdant savo sutartinių įsipareigojimų, Abonentas turi teisę, informavęs Teledemą raštu, ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki sutarties nutraukimo, nutraukti šią sutartį nesilaikant minimalaus naudojimosi Paslaugomis termino ir reikalauti tiesioginių nuostolių atlyginimo. Esminis sutartinių įsipareigojimų nevykdymas yra suprantamas kaip sistemingas sutarties 3.1, 3.6-3.8 punktų pažeidimas, jeigu Abonentas dėl to negali naudotis pagal šią sutartį teikiamomis Paslaugomis ar naudojimasis teikiamomis Paslaugomis yra nepagrįstai apsunkintas. Tokiu būdu nutraukus sutartį, Abonentas privalo įvykdyti sutarties 9.9 punkte nustatytus įpareigojimus ir sumokėti Teledemai minėtame punkte nurodytas sumas iki Teledemos pateiktoje sąskaitoje nurodytos dienos.
9.6. Jeigu Abonentui nustatytas minimalus naudojimosi Paslaugomis terminas, ši sutartis Abonento iniciatyva gali būti nutraukta, pranešus ne mažiau kaip prieš 5 darbo dienas iki planuojamo nutraukimo, ir tik įvykdžius 9.8 ir 9.9 sutarties punktuose nustatytus įpareigojimus ir sumokėjus Teledemai šiuose punktuose nurodytas sumas iki Teledemos pateiktoje sąskaitoje nurodytos dienos, išskyrus atvejus, kai sutartis nutraukiama pagal sutarties 9.5 punktą.
9.7. Teledema turi teisę vienašališkai nutraukti šią sutartį, jei Abonentas nevykdo esminių šios sutarties sąlygų ir (ar) Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų bei per 5 darbo dienas, o skolos atveju 30 dienų, nuo pranešimo apie pažeidimą jo nepašalino. Esminiu sutarties pažeidimu bus laikomas sistemingas (du ar daugiau kartų per vienerių metų laikotarpį) sutarties 5.1, 5.3, 5.5 – 5.6 punktuose nustatytų pareigų nevykdymas. Tokiais atvejais sutartis laikoma nutraukta, praėjus 5 darbo dienoms, o skolos atveju 30 dienų, nuo raštiško pranešimo išsiuntimo paskutiniu Abonento nurodytu sąskaitų siuntimo adresu dienos. Tokiu būdu nutraukus sutartį, Abonentas privalo įvykdyti sutarties 9.8 ir 9.9 punktuose nustatytus įpareigojimus ir sumokėti Teledemai minėtuose punktuose nurodytas sumas iki Teledemos pateiktoje sąskaitoje nurodytos dienos.
9.8. Nutraukiant sutartį nepraėjus minimaliam naudojimosi Paslaugomis terminui, Abonentas privalo atlyginti visus Teledemos tiesioginius nuostolius, patirtus dėl išankstinio sutarties nutraukimo, taip pat Abonentas privalo grąžinti Teledemos suteiktas nuolaidas, t.y. nuolaidas mėnesiniam abonentiniam mokesčiui ir/ar įsigijus telefono aparatą ir/ar nuolaidas Teledemos Paslaugoms ir/ar kitas nuolaidas, išskyrus atvejus, kai Teledema padidina tarifus už Paslaugas arba iš esmės pažeidė sutarties nuostatas, kaip tai numatyta 9.5 punkte.
9.9. Nutraukus sutartį nepasibaigus minimaliam naudojimosi Paslaugomis terminui, Abonentas privalo sumokėti Teledemai likusius mokėjimus už pagal šią sutartį Abonentui suteiktą telefono aparatą ar kitą įrangą (jeigu telefono aparatas ar kita įranga buvo Abonentui suteikta)./Summary>
9.10. Teledema neatsako už Abonento nuostolius, patirtus dėl sutarties nutraukimo ar Paslaugų teikimo apribojimo, kai sutartis nutraukiama ar Paslaugų teikimas apribojamas Abonentui pažeidus sutartį.
9.11. Sutarties nutraukimas neatleidžia Abonento nuo prievolės padengti įsiskolinimus, net jeigu tokie įsiskolinimai tampa žinomi po sutarties nutraukimo dienos.
9.12. Šalims nutraukus sutartį, pinigai už Abonento įsigytą telefono aparatą ar kitą prekę negrąžinami, prekės atgal nepriimamos, išskyrus įstatymuose numatytus atvejus, kai įsigyjamas netinkamos kokybės daiktas.
10. Baigiamosios nuostatos
10.1. Jeigu šioje sutartyje nėra aiškiai nuodytas Abonento informavimo būdas, Teledema informuoja Abonentą vienu ar keliais iš alternatyvių būdų: Teledemos tinklalapyje, SMS žinute, telefonu, elektroniniu paštu arba paštu.
10.2. Teledemai pateikus specialų pasiūlymą, Abonentas, siekdamas pasinaudoti tokiu pasiūlymu įsipareigoja susipažinti su visomis tokiame pasiūlyme nurodytomis papildomomis sąlygomis, o pasinaudojęs tokiu pasiūlymu, įsipareigoja atitinkamų sąlygų laikytis bei jas vykdyti.
10.3. Visi ginčai dėl šios sutarties sprendžiami derybų keliu. Ginčą inicijuoti gali bet kuri šalis pateikdama kitai šaliai rašytinę pretenziją. Neišsprendus ginčo derybų keliu, jis sprendžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Šalys susitarė, kad visi ginčai dėl prievolių pagal šią sutartį vykdymo, įskaitant ieškinius dėl Abonento įsiskolinimų, ieškovo pasirinkimu bus nagrinėjami teisme pagal ieškovo ar atsakovo gyvenamąją (buveinės) vietą, jeigu tai leidžia Lietuvos Respublikos įstatymai. Ginčai tarp Abonento-verslininko ir Teledemos nagrinėjami pagal Teledemos buveinės vietą.
10.4. Tuo atveju, jei ginčo, kilusio tarp Abonento vartotojo ir UAB “Teledema”, nepavyksta išspręsti derybų būdu, Abonentas vartotojas turi teisę kreiptis į kompetentingus neteisminio ginčų sprendimo subjektus: Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT), esančią Vilniaus g. 25, LT-01402 Vilnius, internetinis tinklapis www.vvtat.lt bei Lietuvos Respublikos Ryšių reguliavimo tarnybą (RRT), esančią Mortos g. 14, LT-03219 Vilnius, internetinis tinklapis www.rrt.lt arba ginčai gali būti sprendžiami EGS platformos pagalba https://ec.europa.eu/odr/.
10.5. Sutartis sudaryta dviem vienodą juridinę galią turinčiais egzemplioriais, kurių vienas įteikiamas Abonentui, o kitas saugomas Teledemos. Visi šios sutarties pakeitimai yra daromi Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
10.6. Šalys pareiškia, kad šią sutartį sudarė gera valia, esminės sutarties sąlygos Šalių buvo individualiai aptartos ir atitinka Šalių tikrąją valią.
Bendrosios sutarties sąlygos (PDF).